A MOŻE DOKŁADKĘ?


 

Mam po prostu swoje przyzwyczajenia, które w wolne poranki pobudzają mój organizm do życia. Nie jest to łatwe, ponieważ jestem największym śpiochem na świecie. Zatem rzućcie okiem na moje dwa pomysły.

BOWL 1 SKŁADNIKI:
- rukola,
- jajko,
- mozzarella,
- czerwona cebula,
- chili, pieprz, sól,
- pomidory koktajlowe

BOWL 2 SKŁADNIKI:
- jajko,
- awokado,
- pomidory koktajlowe,
- szczypior,
- natka pietruszki, bazylia,
- czarnuszka,
- chili,
- sól i pieprz. 

BOWL 1 PRZYGOTOWANIE:
1. Wszystkie składniki umyj, obierz. Pokrój pomidory oraz cebulę.
2. Do przygotowanej miski włóż garść rukoli, obok niej rzuć kulki mozzarelli, później pomidory i cebulę.
3. Przygotuj garnek z wodą i ugotuj jajko w koszulce. Do wody dodaj odrobinę octu lub soku z cytryny. Kiedy woda będzie się gotowała, zrób wir i wbij jajko. Delikatnie pomagaj mu się uformować. W przeciągu 5 minut powinno być gotowe.
4. Jajko połóż obok wszystkich warzyw i przebij je.
5. Przypraw solą, pieprzem oraz chili. 

BOWL 2 PRZYGOTOWANIE:
1. Pokrój pomidory oraz awokado. Wedle uznania. Ja awokado pokroiłem w paski. Również dobrze sprawdzi się pokrojone w kostkę. Nie zapomnij o umyciu pomidorów.
2. Zagotuj wodę i wrzuć jajko. Zrób je na twardo.
3. Wyłóż składniki w misce, a ugotowane jajko przekrój na pół.
4. Awokado posyp czarnuszką, jajko chili.
5. Wszystko przypraw solą i pieprzem. A na samym końcu rzuć świeże liście ziół.

Proste, ale smaczne. Seeeeeeeeeeeeeerio!


 

Nie ma nic prostszego od kanapki. Zatem czemu nie wykorzystać prostoty tego "dania" i nie zrobić czegoś naprawdę fajnego. Zapomnij o  zwykłej kanapce z wędliną i serem i idź moim śladem. Jest, mówiąc nieskromnie, przepysznie.

SKŁADNIKI:
- dwie kromki chleba,
- awokado,
- chili,
- sól i pieprz,
- świeże zioła (ja użyłem bazylii i natki pietruszki).
- sok z cytryny



SKŁADNIKI NA PASTĘ JAJECZNĄ:
- 3 jajka,
- majonez,
- szczypior,
- sól i pieprz.

 PRZYGOTOWANIE:
 1. Zajmijcie się na samym początku pastą jajeczną. Jeśli macie czas, przygotujcie ją sami, jeśli nie, jest sporo dobrych na sklepowych półkach. Z pastą nie ma żadnego problemu. Ugotowane jajka wrzućcie do miski i zgniećcie razem z łyżką majonezu, szczypiorem, solą i pieprzem. Ot cała filozofia.
 2. Przygotujcie kromki chleba.
 3. Posmarujcie je solidnie przygotowaną pastą.
 4. Na jedną kromkę przypada połówka awokado, którą możecie przekroić wzdłuż na cienkie paski.
 5. Skropcie odrobiną cytryny, przyprawcie chili, solą i pieprzem.
 6. Na koniec rzućcie kilka świeżych listków ziół.
 7. I zajadajcie się bez opamiętanie.


 

Jest coś takiego, że po jesienno-zimowym letargu wraz z przyjściem wiosny i cieplejszego powiewu wiatru aż chce się gotować. Z bananem na twarzy idę na pobliskie ryneczki i ochoczo wrzucam do siatki warzywa. Później mam jeszcze większą frajdę przy garach.

Czy jest coś bardziej banalnego od kremu? Nie! Na szczęście kolorowa "mamałyga" przy dobrym przygotowaniu jest po prostu pyszna i pożywna. Nawet chłop, który ma niemal dwa metry wzrostu jest się w stanie najeść.

SKŁADNIKI:

- dwie główki brokułów,
- trzy marchewki,
- por,
- kostka rosołowa,
- pieprz,
- płatki chili,
- słonecznik,
- śmietana do zup,
- dwa ząbki czosnku.
- natka pietruszki.


 

PRZYGOTOWANIE:


1. Na samym początku zajmij się warzywami. Obierz marchewkę i pokrój ją, porozdzielaj brokuł na mniejsze różyczki i pokrój też por. Nie zapomnij oczywiście o umyciu wszystkich produktów.
2. Do garnka nalej wody (około 1/3 garnka) i wrzuć tam marchewkę. Ona potrzebuje najwięcej czasu by była miękka.
3. Gotuj ją okoo 15 minut. Następnie dodaj brokuł i pokrojony por.
4. Śmiało wrzuć kostkę rosołową, popierz, przeciśnij przez praskę dwa ząbki czosnku i wrzuć kilka listków natki pietruszki.
5. Wszystko gotuj do momentu aż uzyskasz baaaaardzo miękkie warzywa. Tak by się szybko i sprawnie na samym końcu blendowały. Myślę, że w około 15 minut powinna wam się zrobić papka.
6. Odstaw "wywar" i zblenduj kiedy nieco ostygnie. Coby się nie poparzyć.
7. Podawaj z (teraz moje ulubione określenie) kleksem śmietany, płatkami chili, słonecznikiem i natką pietruszki.
8. Powinno być smacznie.
Zawsze długo zabieram się za zrobienie dyni. Głównie za sprawą tego, że nie do końca za nią przepadam.  Za każdym razem szukam sposobu, który idealnie sprzeda mi ten pomarańczowy cud. Przybywam zatem z kozackim przepisem, który musicie koniecznie przygotować.

 

SKŁADNIKI:

- mała dynia,
- garść suszonych pomidorów,
- dwa ząbki czosnku, 
- słodka papryka wędzona, chili, sól oraz pieprz,
- ocet balsamiczny,
- oliwa z oliwek,
- natka pietruszki.



PRZYGOTOWANIE:

1. Na samym początku przygotuj dynię. Pokrój ją na łódeczki, wydłub pestki, następnie posól oraz popierz i skrop oliwą z oliwek.
2. Ustaw piekarnik na 200 stopni i piecz około 50 minut. Do momentu aż dynia będzie miękka i lekko przypieczona.
3. Upieczoną dynię obierz ze skóry. Powinna bardzo łatwo odchodzić od miąższu po upieczeniu.
4. Pokrój ją w kosteczki i wrzuć na patelnię. Smaż około 4 minut.
5. Pod koniec smażenia dodaj suszone pomidory, odrobinę soli, pieprzu, chili, przyprawę ze słodkiej papryki wędzonej, odrobinę octu balsamicznego, dwa ząbki czosnku i kilka listków natki.
6. Wszystko dokładnie wymieszaj. Jeżeli dynia jest wystarczająco miękką, zawartość patelni przełóż do miski.
7. Zblenduj na gładką masę i przełóż do słoika.
8. Podawaj ze sporą ilością natki pietruszki na świeżym pieczywie.

Nie znoszę jesieni, ale takie rzeczy umilają mi tę okropną porę roku.
Smacznego!

Przygotowałem dla Was śniadanie w wersji, za którą nie przepadam. Jednakowoż tosty francuskie stanowią pewien wyjątek w przypadku mojej osoby. Szybko i smacznie!
SKŁADNIKI:
- jajko,
- dwie kromki chleba,
- powidła/marmolada/dżem - według uznania.

PRZYGOTOWANIE:
1. Wbij jajko do miski.
2. Wymieszaj.
3. Przygotowane kromki chleba zamocz w jajku.
4. Smaż po 5 minut  z jednej i drugiej strony.
5. Podawaj z owocami lub powidłami/marmoladą/dżemem.

Smacznego!