A MOŻE DOKŁADKĘ?

 
Nigdy nie byłem profesjonalnym kucharzem i nawet nie aspiruję do takiego miana. W kuchni najbardziej doceniam proste przepisy i idealne połączenie smaków. A na śniadanie bardzo często jem jajko - co zresztą bardzo łatwo zauważyć. Za każdym razem staram się, żeby jajko miało inny smak i pomimo tego, że to wciąż ten sam produkt, to łączę z takimi smakami, które dają genialny efekt. Oto jedno z tych połączeń.

SKŁADNIKI:
- kromka chleba,
- połówka rzymskiej sałaty,
- jajko,
- sól, pieprz, słodka papryka wędzona i czarny sezam,
- masło.
PRZYGOTOWANIE:
1. Rozpuść masło na patelni.
2. Wbij jajko a obok połóż umytą rzymską sałatę.
3. Sałatę smaż z dwóch stron po około 5 minut. Postaraj się, żeby jajko miało płynne żółtko.
4. Gotowe jajko i sałatę połóż na talerzu.
5. Na samym końcu na patelnię wrzuć kromkę chleba i delikatnie podsmaż ją z obu stron.
6. Jajko oraz sałatę przypraw solą, pieprzem, wędzoną papryką i na samym końcu posyp odrobiną sezamu.

Smacznego!
 


Najpiękniejsze w przygotowywaniu jedzenia jest sama czynność jedzenia, a najgorsze zmywanie naczyń. Tę mało przyjemną czynność usunąłem. A wy nawet w biegu będziecie mogli zjeść to kozackie śniadanie.

SKŁADNIKI:
- dwa jajka,
- cztery liście sałaty rzymskiej,
- kilka pomidorów koktajlowych (żółte i czerwone),
- szczypior,
- przyprawa z suszonych pomidorów,
- sól i pieprz,
- parmezan.



PRZYGOTOWANIE:
1. Rozgrzej patelnię i wbij na nią jajka.
2. Intensywnie mieszaj, żeby uzyskać najlepszą wersję jajecznicy.
3. Urwij cztery liście sałaty i umyj je.
4. Na każdego z liści dodaj zrobioną jajecznicę.
5. Pokrój pomidory i szczypior.
6. Warzywa połóż na wierzchu.
7. Zetrzyj ser, posól, popieprz i dodaj przyprawę z suszonych pomidorów.
8. Na samym końcu rzuć garść szczypioru.
9. Podaj na desce, by ewentualnie towarzysze śniadania mogli wziąć do ręki i cieszyć się chwilą.

Smacznego!
Dobrze skomponowane zielone koktajle są idealnym źródłem energii dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia. Sprawdź ten przepis!
SKŁADNIKI:
- dwie garści szpinaku,
- garść pietruszki,
- mango,
- pół awokado,
- 2 szklanki wody,
- wyciśnięty sok z połowy limonki.
KORZYŚCI Z PICIA KOKTAJLI
- to jedna z najprostszych form dostarczenia organizmowi wartości odżywczych,
- przygotowanie koktajlu nie wymaga dużo czasu,
- są lekkostrawne,
- istnieje możliwość tworzenia własnych wariacji.
Przy przygotowywaniu popularnych smoothie powinniście pamiętać o tym, żeby nie ograniczać się przy łączeniu składników. Najbardziej wartościowe są owoce i warzywa sezonowe, w związku z tym korzystajcie z takiej możliwości i twórzcie swoje koktajle.

Smacznego!




Tak. Znowu jajko. I znowu śniadanie. Nie będę tracił czasu i pisał o tym, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Przejdę od razu do konkretów. Takie śniadanko to rzecz cudowna, uraczcie się nim, a będziecie szczęśliwi z samego rana.

SKŁADNIKI:
- jedno jajko,
- dwie kromki chleba pełnoziarnistego,
- 3 pomidorki koktajlowe,
- papryka pomarańczowa,
- kiełki słonecznika,
- kilka listków szpinaku,
- kilka listków bazylii,
- sól, pieprz.



PRZYGOTOWANIE:
1. Przygotuj dwie kromki chleba. Jeśli są mniejsze, dwoma powinieneś się najeść.
2. Wydrąż środek kromki i odłóż na bok.
3. Pokrój wszystkie warzywa i wrzuć na rozgrzaną patelnię. Smaż 5 minut.
4. W międzyczasie wbij jajko do miski i wymieszaj je.
5. Na patelni zrób z warzyw dwie osobne kupki.
6. Wydrążone kromki połóż tak, żeby warzywa były w środku.
7. Jedną i drugą kromkę zalej w środku jakiem.
8. Przyłóż wyciętą część kromki i szybkim ruchem przełóż na drugą stronę, żeby podsmażyć. Smaż około 5 minut.
9. Podawaj z chrupiącym pomidorkiem, świeżą bazylią i kiełkami słonecznika.

Smacznego!
Są takie dania, które uwielbiam. I tak jak kiedyś szczerze nienawidziłem grzybów, tak pewnego pięknego dnia kurki zmieniły to o 180 stopni. To wyjątkowo delikatne i aromatyczne danie. Żeby to poczuć, musisz po prostu zrobić i zjeść.

SKŁADNIKI:
- opakowanie kurek ( około 300 g),
- opakowanie szpinaku baby ( około 300 g),
- śmietana 18%,
- pieprz, sól, czosnek, przyprawa z suszonych pomidorów.


PRZYGOTOWANIE:
1. Na samym początku dokładnie umyj kurki i szpinak.
2. Na rozgrzaną patelnię wrzuć kurki i smaż około 5 minut, aż puszczą soki.
3. Następnie dodaj szpinak. Smaż do miękkości. Kolejne 5 minut.
4. Dodaj przyprawy: sól, pieprz, czosnek, przyprawę z suszonych pomidorów.
5. Na samym końcu dodaj dwie duże łyżki śmietany.
6. Wszystko dokładnie mieszaj.
7. Jedz z makaronem, ryżem lub kaszą. Według własnego uznania. Ja uwielbiam z kaszą jęczmienną.
 

Smacznego!