Pasta z awokado na chleb

Napisane przez | 06:51 1 komentarz


Ostatnimi czasy bardzo często w mojej lodówce znajduje się awokado. Wcześniej pokazałem Wam sposób na faszerowaną wersję, a dziś klasyka - pasta z awokado. Szybko i smacznie!

Niewiele do szczęście potrzeba
  • awokado
  • czosnek
  • sól i pieprz
  • kolendra
Szybka i smaczna pasta z awokado

Zanim kupicie awokado, zwróćcie uwagę na jej twardość - to, o czym Wam wspominałem w poprzednim wpisie. Na samym początku przekrójcie owoc, wyciągnijcie pestkę i obierzcie ze skórki, gdyż ona nie będzie wam w ogóle potrzebna.
Obrane awokado wsadźcie do miski. Dużą rolę w tej sytuacji pełnią przyprawy. Pamiętajcie o tym, że awokado najzwyczajniej w świecie jest mdłe i trzeba dobrze je przyprawić, żeby było smaczne. Ja dodaję na jedno awokado dwa ząbki czosnku, pieprz i sól. Wówczas awokado nabiera ciekawego smaku. Jeżeli będziecie jeść rano tę pastę, nie przesadźcie z czosnkiem - dyskomfort w komunikacji z ludźmi gwarantowany.

Najlepiej taką pastę jeść z pieczywem, które jest świeże i chrupiące, ja dodatkowo na sam koniec dodaję świeżą kolendrę.
Niebo w gębie.


Wartości odżywcze

Ciekawostką jest to, że w 270 g awokado jest aż 41 g tłuszczu. Warto nadmienić, że w innych owocach ich ilość jest znikoma. Nie martwcie się, tłuszcz, który zawiera awokado, to kwas oleinowy - dobrze wpływa na nasz organizm. Obniża poziom złego cholesterolu i przeciwdziała nowotworowi piersi oraz prostaty.

Pamiętajcie też o tym, że awokado to owoc, a nie warzywo.


Student też potrafi gotować
Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. Robiłam pastę dwa razy, w sumie z identycznych składników :) Jest świetna!

    OdpowiedzUsuń