Smak domowego obiadu - pulpety mięsne w sosie pomidorowym

Napisane przez | 18:26 Zostaw komentarz


Czasami przychodzi ochota na domowy obiad, a najlepiej zrobiony przez którego z rodziców. Ja postanowiłem przygotować posiłek, który kojarzy mi się z atmosferą rodzinną. Są to ziemniaki i pulpety mięsne w sosie pomidorowym

Zęby zaciśnięte i gotujemy

Wszystkie produkty są dobrze widoczne, jednakże spiszę wam je w jednym ciągu, dla jasności:

  • ziemniaki,
  • szpinak,
  • mięso z indyka (zmielone),
  • koncentrat pomidorowy,
  • bulion,
  • zioła prowansalskie, bazylia, sól, pieprz, czosnek,
  • świeża kolendra.

 Ah, jak tu domowo...

Aż normalnie zaraz się wzruszę. Czuję się nieco dziwnie publikując takie danie, ale cóż. Może i klasyczna potrawa przypadnie Wam do gustu?
Ziemniaki - rzecz jasna - gotujecie. Szpinak myjecie.
Co zatem z mięsem i sosem?

Moi drodzy, jak sami zresztą widzicie, nie przepadam za mięsem i w moich daniach raczej jest jego znikoma ilość. Mięso odpowiednio przyprawiacie: bazylią, czosnkiem, ziołami prowansalskimi, można dodać też trochę papryki. Z przyprawionego mięsa formułujecie średniej wielkości kulki. Tak, żeby nie były gigantyczne i szybciej się ugotowały.
W następnej kolejności nalewacie do garnka wody, rozpuszczacie tam bulion i przez jakieś 20-30 minut gotujecie mięso. Gotowe kulki wyciągacie na talerz.
Musicie zrobić również sos. Ja zrobiłem go z koncentratu, wody i ziół. Kupiłem jeden mały koncentrat, wlałem odrobinę wody, dodałem zioła (bazylia, zioła prowansalskie) i gotowałem chwilę na małym ogniu.

Mięso podałem z ziemniakami, sosem, świeżym szpinakiem i posypałem kolendrą. Było zacnie!

Można? Można!

Student też potrafi gotować





Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: