Zapiekany bakłażan i cukinia z mozzarellą oraz pomidorami

Napisane przez | 00:02 4 komentarze

Szybka decyzja o tym, co zrobić z bakłażanem i cukinią, które leżały i czekały na swoją kolej. Zapiekany bakłażan i cukinia z pomidorami oraz mozzarellą podbiły moje serce. To prosta i smaczna alternatywa dla leniwców.

Składniki
  • cukinia
  • bakłażan
  • mozzarella
  • pomidory
  • świeża bazylia
  • szczypiorek
  • sól i pieprz
  • suszona natka pietruszki
  • suszona bazylia
  • zioła prowansalskie i oregano
Szybko, smacznie i zdrowo

To była szybka i spontaniczna decyzja. W koszyku leżał bakłażan i cukinia - musiałem coś z nimi zrobić. I zrobiłem!

Zarówno bakłażana, jak i cukinię musicie przekroić na pół i wydrążyć środek. Osólcie i odstawcie na 10 minut. W międzyczasie pokrójcie pomidory, cebulę i szczypiorek. Osolonego bakłażana i cukinię umyjcie, a następnie przyprawcie ziołami prowansalskimi, oregano, pieprzem oraz suszoną natką pietruszki. Do każdego z warzyw włóżcie pomidory z cebulą i na sam koniec mozzarellę. Rozgrzejcie piekarnik na 180 stopni i pieczcie przez około 20 minut. Bakłażan u mnie potrzebował trochę więcej czasu, bo był większy i grubszy.

Gotowe warzywa posypcie szczypiorkiem i bazylią.
Powinno być rozkosznie!


Korzystajcie póki możecie

Jest mnóstwo cudownych warzyw sezonowych. Kombinujcie, próbujcie różnych smaków i cieszcie się takimi rarytasami. Przyjdzie jesienno-zimowy okres i warzywa będą droższe a w dodatku będzie ich zdecydowanie mniej.

Student też potrafi gotować
Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. ale świetny motyw bloga! sama jestem studentką i prowadzę bloga, więc jak Ty, będę zawsze bronić tej tezy - student nie musi jeść ze słoików od mamusi! Ostatnio nawet mój chłopak nauczył się jajek w koszulkach robić!

    zauważyłam, że odkąd mieszkam sama z dala od domu, jem lepiej niż tam - bo jem to, co chcę i na co mam ochotę. A, że oszczędzam pieniądze na niejedzeniu mięsa, mogę sobie pozwolić na inne specjały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, bardzo mi miło! Jajko w koszulce to sztuka, nawet nie wiem czy ja bym zrobił ;D

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. W końcu ktoś pokazał w jaki sposób można przyrządzić te cudne warzywo! Polecam zrobić na grillu ;) Świetny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń