Chipsy z jarmużu idealne do chrupania podczas oglądania serialu

Napisane przez | 11:25 Zostaw komentarz
Hit sezonu - mowa oczywiście o jarmużu. Tym razem przekąska, którą uwielbiam chrupać podczas oglądania czegokolwiek. Chipsy z jarmużu skradły mi serce.

Składniki
  • jarmuż
  • oliwa
  • papryka słodka wędzona
  • czosnek
  • sól pieprz
  • oregano
  • bazylia

Chwila przygotowań i chipsy gotowe
Jak pytam się kogoś o to, czy wie co to jarmuż, przeważnie słyszę:
  1. NIE!
  2. Nie i brzmi okropnie.
  3. Coś tam słyszałem/am, ale nie jadłem/am.
Jeśli nie spróbowaliście jeszcze jarmużu, koniecznie musicie go zjeść. A w kolejnych tekstach zdradzę Wam kilka fajnych pomysłów na to zielone cudo.

Przygotowanie jest banalnie proste. Urywacie listki jarmużu i wrzucacie je do miseczki. Kiedy będziecie mieli odpowiednia ilość, dodajcie odrobinę oliwy i wszystkie przyprawy - według uznania. 
Pamiętajcie, żeby nie dodać zbyt dużo oliwy, bo jarmuż będzie tłusty i będziecie musieli go przed spożyciem wysuszyć. Co jest niekomfortowe.
Piekarnik rozgrzejcie do 180 stopni - około 8-10 minut powinno wystarczyć na to, żeby jarmuż się zrobił. PAMIĘTAJCIE o tym, żeby czuwać przy piekarniku i obserwować jak zachowują się listki. Coby ich nie spalić. Wówczas nie będzie smacznie, a wręcz przeciwnie.
Włączcie swój ulubiony serial, weźcie upieczony jarmuż i spędzajcie miło czas. Ja ostatnio bardzo polubiłem serial Aż po sufit. Nie oglądam za często telewizji i rzadko kiedy decyduję się na seriale, ten jednak zauroczył mnie swoją historią i konwencją, której się raczej nie spotyka w polskich produkcjach. Oprócz tego, że zachęcam Was do zrobienia jarmużu, nakłaniam was również do tego, żeby włączyć TVN i sprawdzić nowy serial. 

Student też potrafi gotować.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: