Placki z cukinii, marchewki i cebuli

Napisane przez | 09:42 Zostaw komentarz
Nigdy nie przepadałem za plackami ziemniaczanymi, stąd postanowiłem zrobić małą alternatywę (kontynuując wątek wykorzystania cukinii) i przygotowałem placki w roli głównej z cukinią i marchwią.

Składniki (ok. 10 placków)
  • 1 cukinia
  • 1 marchew
  • 3 łyżki mąki
  • cebula
  • pół szklanki mleka
  • jajko
  • sól i pieprz

Zetrzyj, wymieszaj i ulep
Na samym początku zaznaczę, że uwielbiam cukinię, dlatego też często ją jem. Zachęcam wszystkich do tego, żeby wykorzystywać ją w kuchni jak najwięcej. Ma niesamowity smak i można z nią robić praktycznie wszystko.
Placki z cukinii i marchewki są zdecydowanie delikatniejsze niż te ziemniaczane. 
Obierzcie marchew, dokładnie umyjcie cukinie i oba warzywa zatrzyjcie na tarce oraz wrzućcie do jednej miski. Potrzebna wam będzie też cebula. Wystarczy, że pokroicie ją na drobne kawałki - ją również dodajcie do startych składników. Wsypcie mąkę, dodajcie jajko oraz mleko. Wszystko intensywnie mieszajcie, aż zrobi się mało atrakcyjna papka. Nam sam koniec dodajcie sól i pieprz. Ja dodałem jeszcze szczyptę czosnku. Coby placki miały intensywniejszy smak.
Możecie mieć problemy z tym, żeby placki się nie rozwalały. Dodajcie wtedy więcej mąki albo mleka.

Student też potrafi gotować
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: