Na kruchym cieśnie i na słono - po prostu tarta

Napisane przez | 11:12 2 komentarze



Po dziwnych składnikach na pizzy, postanowiłem sprawdzić inne ciasto niż to standardowe. Zrobiłem zatem tartę z klasycznymi składnikami dla pizzy włoskiej.

Kruche ciasto


Tak jak pisałem wcześniej, znalazłem sposób na idealne ciasto do pizzy. Skoro już znalazłem wyjątkowe rozwiązanie, to moje studenckie zachcianki wpadły na pomysł sprawdzenia ciasta kruchego i padło na tartę. To było jeszcze prostsze ciasto niż te, które robimy do pierogów. Około 250 g. mąki pszennej, 125 g. masła, żółtko, szczypta soli i 50 ml. wody. Należy wysypać mąkę oraz dodać masło. Następne w kolejności jest żółtko, woda i sól. Energiczne wyrabianie ciasta wskazane - praca mięśni gwarantowana. Wyrobione ciasto należy włożyć na 30 minut do lodówki. Później uformowane i piec około 10 minut.





Włoski wierzch  

Klasyka, klasyka i jeszcze raz klasyka. Kto nie lubi kuchni włoskiej, ten jest po prostu dziwny. Na kruchym cieście znalazły się:
- mozzarella, dużo mozzarelli,
- pomidory,
- cebula, którą zeszkliłem na patelni,
- na sam koniec świeże liście bazylii.

Kto nie miał okazji zjeść tarty na słono, musi koniecznie w najbliższym czasie to zmienić.





Student też potrafi gotować

Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. Świetny post :P Z niecierpliwoscia czekam na nastepny :)
    Zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, miło mi. Już niebawem pojawi się kolejny wpis, jeszcze bardziej apetyczny.
      Pozdrawiam,
      TR.

      Usuń