Carpaccio z pieczonego buraka na zaspokojenie małego głodu

Napisane przez | 19:21 7 komentarze

Lubicie pieczone buraki? Ja owszem. I to bardzo. Na drugą połowę tygodnia publikuję Wam sposób na wegetariańskie carpaccio z pieczonego buraka. To lekkie danie, które zaspokoi mały głód w ciągu wyczerpującego dnia.

Składniki
  • burak
  • rukola
  • feta
  • słonecznik
  • bazylia świeża
  • czosnek 
  • bazylia
  • pieprz i sól
Składniki na sos
  • musztarda
  • oliwa
  • sok z cytryny
Lekkie i smaczne
Pewnie niektórzy z Was rzucą internetowym hejtem, patrząc na nazwę i skład dania. Warto zaznaczyć, że carpaccio jest daniem kuchni włoskiej, które tradycyjnie przyrządza się z surowego mięsa wołowego - ja takiego nie jadam. Postanowiłem zmienić nieco składniki i zamiast mięsa pojawiły się plastry pieczonego buraka, a oprócz tego użyłem sosu winegret, który jest moim ulubionym dodatkiem.

Do roboty! Buraka musicie umyć, obrać i przyprawić solą, pieprzem, czosnkiem oraz bazylią. Piekarnik rozgrzejcie do 180 stopni i główny składnik pieczcie 40 minut. Jeżeli rzeczywiście chcecie robić tylko jednego buraka, warto do piekarnika wrzucić coś więcej. Mogą być to ziemniaki, marchewki czy chociażby kalafior.
Kiedy burak będzie gotowy, musicie pokroić go na cieniutkie plasterki. Pamiętajcie, żeby ostygł, bo stanie się Wam krzywda.

Jak podawać?
Na samym dole połóżcie garść rukoli. Później schludnie ułóżcie plasterki buraka i posypcie je słonecznikiem. Następna w kolejności jest feta, którą musicie pokruszyć i już mniej schludnie rozrzucić na składniki. Na samym końcu polejcie wszystko sosem winegret, o przygotowaniu którego pisałem TUTAJ. A także urwijcie kilka liści bazylii i dodajcie do dania. Dla kochających oliwki, można rzucić kilka dla smaku. W przypadku, kiedy danie przygotowujecie dla większej ilości osób oliwki są zbyt ryzykowne, ponieważ spora grupa ludzi ich nie trawi. Ja osobiście uwielbiam, stąd znalazły się w drugiej wersji.
Student też potrafi gotować.
Nowszy post Starszy post Strona główna

7 komentarzy:

  1. Ale pięknie to wygląda:) Na pewno super smakuje. Myślałam, że to jest trudniejsze w wykonaniu.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://bizuterland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię buraczki, chociaż nie zawsze tak było :) Bardzo ciekawy przepis, zapisuję sobie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Wizualnie jest po prostu wspaniale! Trochę wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam carpaccio. A o takim z buraka już kilka razy słyszałam dobre rzeczy. Chyba czas się za to zabrać.

    PS. Super blog, lecę przeglądać resztę wpisów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrobione carpaccio jest obłędne... Spróbuj.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Super wygląda i na pewno tez bardzo smaczne.Zapraszam na mojego bloga http://edytaknop.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń