Przepis na prostą zapiekankę z dyni i kaszy jęczmiennej

Napisane przez | 07:43 1 komentarz

Ona właśnie jakiś czas temu podbiła moje serce. I odnoszę wrażenie, że też kilku innych osób. Tę zapiekankę zrobi nawet największy imbecyl kulinarny - serio.

Składniki
  • dynia
  • kasza jęczmienna
  • 3/4 szklanki wody
  • ser żółty
  • ser pleśniowy
  • papryka wędzona słodka
  • sól
  • czosnek
  • bazylia

Moja zapiekanka kochanka
Ogólnie rzecz biorąc nigdy nie przepadałem za jakąkolwiek kaszą. Wolałem solidną porcję pyrów.  Do czasu, do czasu kochani. Aż nie strzeliła mnie strzała amora, kiedy do mojej jadaczki trafił duet kaszy jęczmiennej i dyni. 
Kiedyś ten przepis był na moim Snapchacie, ale że tam wszystko jest ulotne... Postanowiłem utrwalić to na stronie.

Przygotujcie blachę, skropcie ją delikatnie oliwą. Następnie wysypcie na dno blachy kaszę - tak, wysypcie ją nieugotowaną. Następnie zabierzcie się za dynię. Obierzcie ją i pokrójcie na małe kawałki. Kiedy ją pokroicie przyjdzie kolej na przyprawy - papryka słodka wędzona, czosnek, sól i bazylia. Pokrojoną i przyprawioną dynię połóżcie na kaszę. Rozgrzejie piekarnik (max 180 stopni) i włóżcie to, co przygotowaliście. Niech się piecze 5-10 minut. Po tym czasie podlejcie wszystko 3/4 szklanki wody. I włóżcie ponownie do piekarnika.

W tzw. międzyczasie zetrzyjcie ser żółty i pokrójcie ser pleśniowy. 
Zapiekanka w drugim etapie powinna piec się około 30 minut - tak, żeby dynia była już miękka.

Po tym czasie(30 min.) włóżcie między szpary ser pleśniowy. Jeszcze raz wsadźcie wszystko do rozgrzanego urządzenia na 5 minut. Po 5 minutach wyjmijcie i na sam koniec dodajcie ser żółty. Zapiekankę z serem żółtym wsadźcie ostatni raz do piekarnika. Tak, żeby ser całkowicie się rozpuścił.

Podawajcie ze świeżą bazylią.
Student też potrafi gotować
Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz: